Blog

Moji kupci i i ja imamo isti ukus i sviđaju nam se iste stvari

Glavni cilj dizajna je da prodaje proizvod.  Najosetljiviji reprezentativni deo proizvoda je pakovanje. U VISE OD 50% ono je primarno sredstvo prodaje za trgovce, te je stoga važno osmisliti dobro sve detalje. 

Vama se sviđa dizajn koji je u skladu sa vama, podseća vas na nešto lepo, budi vam sećanja, emocije na neki događaj, i slično. Ali, šta mislite, da li dizajn koji ima veze isključivo sa vama, automatski budi iste te emocije i vašim kupcima? Pa ne baš, jer oni imaju svoje lično iskustvo. 

Kako onda  da izazovemo kupce  na emocije i asocijacije kroz ambalažu i boje, kako bi se vaša misija ispunila?

1. Dizajn koji prodaje je onaj koji je u skladu sa vizijom vaše kompanije. Recimo, ako prodajte zdrave kolačiće, asocijacija na zdravlje je i papirna, ili ekološka ambalaža zemljane boje. Takodje, korišćenje mnogih svetlih boja biće privlačno za decu, dok će mekše nijanse uglavnom biti privlačnije starijim potrošačima. Slično tome, kao što vidimo mnogo više poslednjih godina, korišćenje boja poput zelene ili plave može pomoći u prikazivanju zdravijih opcija ili predstavljanja kompanija koje se recimo bave organskom proizvodnjom. Zar i sami niste doživeli ove uticaje?

Prema istraživanjima marketinških stručnjaka, potrošači donose podsvestan sud o proizvodu za manje od 90 sekundi nakon što su ga pregledali, a 62-90% njih procenu bazira isključivo na boji, što bi se moglo pripisati činjenici da se  boje registruju  mnogo brže od teksta ili složene grafike. Štaviše, skoro 85% potrošača kaže da je boja odlučujući faktor prilikom kupovine određenog proizvoda. 

2. Ako se dosledno održavaju, elementi identiteta brenda kao što su jedinstvena grafika i paleta boja, mogu s vremenom postati ikonični.

Kada  pomislimo na kombinaciju crvene i bele boje, recimo,  velika većina nas pomisli na Coca Colu. Da li je crvena boja odabrana nasumično? Nije.  Naučnici Johnson i Clidesdale otkrili su da se dodavanjem crvenog bojenja pićima s aromama trešnje ili jagode povećava percepcija potrošača o slatkoći. Ovo naglašava kako je crvena dobar izbor za marke koje žele prikazati sladak ukus.  Postepeno će zavoleti da kupuju od vas, voleće i vaše proizvode, biće sigurni interesenti za vaše nove linije, a olakšaćete im proces jer ste proizvode učiniti prepoznatljivim, tako da u polici punoj proizvoda, tačno izdaleka znaju koji je vaš, i odmah krenu ka njemu. 

Ako ste jedan od preduzetnika sa vizijom da bas vaši proizvodi ispune svoju misiju bez ikakvih ogranišenja, javite se da zajedno kreiramo novu perspektivu kroz dizajn.

Ostavite Komentar

© 2020 Marketing Atelje od strane w3-lab

Marketing Atelje

PRVOKLASNA VIZUELNA ISKUSTVA

U petogodišnjoj saradnji sa preko stotinu klijenata, otkrili smo da iza svake uspešne saradnje stoji:
To vas, kao klijenta, oslobađa:

Poštujemo vaše vreme, energiju i ulaganje, i kad kažemo da ćete sa nama imati prvoklasna vizuelna iskustva, mi vam zapravo garantujemo sveobuhvatno razumevanje vašeg poslovnog identiteta i konkretne rezultate u vidu funkcionalnog dizajna koji prodaje.